Schrijf je in voor onze nieuwsbrief ‘Vitamins’

Buro Hans
Huisstijl-scan
Heb je verschillen in je huisstijl? Doe de huisstijl-scan!
De huisstijl-scan van Buro Hans schept duidelijkheid! Het sluipt er ongemerkt in! Kleine afwijkingen die ontstaan door allerlei omstandigheden waar je eigenlijk niet zo heel snel bij stilstaat. Afwijkingen die op het oog klein zijn (bijvoorbeeld kleurverschil in visitekaartjes of een kleiner corps in het font gebruik) en nauwelijks op vallen. Koop je je drukwerk online in en heb je weer een andere tint in papier of kleur? Is er een huisstijl boek? Zomaar een paar vragen die wij voorleggen tijdens de Quick scan naar de positie van je huisstijl. Onderzoek wijst uit dat afwijkingen in huisstijl gebruik afbreuk kunnen doen aan de herkenning en herinnering van een merk, de mate waarin een merk als professioneel wordt gezien en tevens afbreuk doet aan de waarde van een merk. Om een merk te kunnen herkennen en herinneren is het van belang dat zaken als logo’s, kleuren en typografieën elke keer exact hetzelfde zijn. Mensen hebben oog voor kleine details en zijn ook in staat deze aan een merk toe te kennen. Daarbij ogen afwijkingen in huisstijl gebruik onprofessioneel en slordig, iets dat ook afstraalt op de mate waarin mensen een merk, product of dienst inhoudelijk beoordelen. 
Onze Quick scan beantwoord een aantal vragen of uw huisstijl op de juiste manier is toegepast op een selectie van de huidige offline en online middelen. U ontvangt een compleet rapport/analyse om uw huisstijl te (her)positioneren en te behouden.
Wij bieden je eenvoud
Hoe wordt jouw merk toegepast in de organisatie?
– Als huisstijl, of als vertrekpunt voor alle communicatie(activiteiten)?
– Is de huisstijl volledig en passend bij de organisatie?
– Is de huisstijl goed toepasbaar op digitale middelen?
– Ervaren en beleven klanten een consistente merkervaring in alle contactmomenten?
– Is het voor iedereen duidelijk waar ze terecht kunnen met vragen over het gebruik, inzet of toepassing van de huisstijl?
– Hoe is jou huisstijl georganiseerd? Zijn de huisstijl richtlijnen vastgelegd in een online omgeving ( bijvoorbeeld een brand portal)
Met de Quick scan richten we ons op 4 hoofdlijnen:
1) Print middelen
We nemen minimaal 8 huidige fysieke communicatiemiddelen/uitingen en beoordelen of deze op de juiste manier zijn toegepast. U moet hierbij denken aan visitekaartjes, briefpapier, folder’s, brochure’s, with compliment cards, maar ook email handtekeningen, banners, posters etcetera.
Heb je een printvraag
2) Online middelen
Is uw huisstijl wel geschikt voor online toepassingen? Indien voorhanden nemen we 5 van uw online uitingen en toetsen we deze op coherent gebruik. Tevens bekijken we de relevantie van uw online content gebruik.
3) Logo, de inzet en het gebruik
Is uw logo nog up – to – date, is het nog passend binnen uw organisatie en hoe wordt deze gebruikt en toegepast.
4) Sluiten de uitingen van de huisstijl nog wel aan bij de waarden van het bedrijf.
We kijken in deze fase naar gebruikte vormen, kleuren & typografie.
Het resultaat? Met onze Quickscan geven wij aan of uw huisstijl op de juiste manier is toegepast op een selectie van de huidige offline en online middelen. U ontvangt handvatten om de huisstijl weer in topconditie te krijgen, te positioneren en te borgen. 
Vraag de scan aan