Schrijf je in voor onze nieuwsbrief ‘Vitamins’

Buro Hans
Voice-ready
Hey Google! Ben ik al voice-ready? Waar staat de voice-techniek voor en wat kan je ermee?
Google Voice-ready… De verwachting is dat in 2020 al 50% van alle zoekopdrachten via Voice-techniek zal verlopen. Wat is daarvan de impact en wat betekent dit voor het inrichten van je website?
Vooropgesteld: er zullen nog veel fouten gemaakt gaan worden. Toch denk ik dat het goed is om zo vroeg mogelijk aan te haken. Je kunt beginnen met je website te optimaliseren voor voice search. Dat betekent o.a. dat de focus op een specifiek zoekwoord verdwijnt. Jarenlange optimalisatie van SEO kan straks zo de prullenbak in. Voor de voice search betekent dus meer spreektaal op de website. De lange volzinnen werken niet voor voice. De content op je website zal ook meer ingericht moeten worden naar vraag-antwoordvorm. FAQ-content! Want zo wordt je beter gevonden door Google Voice. Waar je voor SEO vooral keywords gebruikte, moet je nu dus denken aan vragen en antwoorden in spreektaal. Door Voice Search zullen er meer longtail-keywords gebruikt worden, het is belangrijk om hier rekening mee te houden bij zoekmachine optimalisatie.
Een tip die wij vooral willen meegeven is dat de focus niet meer moet liggen op specifieke zoekwoorden. Verschuif vooral je aandacht naar een samenhangend geheel, context is steeds belangrijker. Probeer antwoord te geven op verschillende vragen die bezoekers kunnen hebben en bundel deze in één sterke pagina! 
Kan je je voorstellen dat de rol van mobiel straks nog belangrijker wordt dan dat deze nu al is? And don’t forget: content is king!
Google Voice ready of niet, intussen blijven wij veel plezier en enthousiasme website’s ontwerpen! 
Björk Buitencoaching
Buitengewoon Björk
Teekawaycard
SWAB-Ateams
Neem contact op
Restaurant Bavoort
ABN AMRO Lease
Work in Progress
'Studio GerArt'
Work in Progress
'Zorg Regisseurs'
× Stel je vraag